Wat kan ik er aan doen om dit gedrag te verminderen?
Mijn poes is geboren in de lente van '95. Toen ze een jaar oud was is ze een jaar verlamd geweest door Felix-kattevoer waar giftige kippen-antibiotica in zat. Gelukkig kwam ze daar weer boven om maar ze is altijd een heel klein en aanhankelijk katje gebleven dat niet zo goed tegen stress en pijn kan.
2 Jaar geleden kreeg ze last van een slecht werkende schildklier, waar ze pas een klein half jaar geleden aan geholpen kon worden.
Een paar weken geleden had ze een peri-anaal abces wat met een spoedoperatie is verwijderd. Ze heeft daar 2 weken antibiotica voor gehad.
Ze krijgt nu elke ochten een half pilletje voor haar schildklier en leverondersteunend blikvoer en brokken van die we bij het dierenziekenhuis op recept halen.
Een tijdje ging dat goed.
Sinds een of anderhalve week is er iets veranderd. Ze is altijd al enorm aanhankelijk geweest maar nu is ze dat in het kwadraat... en eigenlijk dat kwadraat ook weer in het kwadraat en dat dan maar 5x. Gisternacht lag ik op bed en toen ging ze zelfs op mijn hoofd - mijn oor en nek om precies te zijn - liggen. Verder kun je nergens lopen of ze wil op schoot, en het maakt niet uit hoe ze daar moet komen. Ze doet ineens allemaal dingen die we hadden geleerd dat ze die niet mocht, zoals op de tafel klimmen. Dat allemaal om op schoot te mogen en ze vraagt ook steeds om eten en om water terwijl we constact vers voer en water klaar hebben staan.
Ik ben echt ten einde raad, die kat is net Droopy.
Ik heb het gedrag met mijn eigen kat gehad toen zij het halsbandje om het kattenluikje open te krijgen verloren had en toch nodig naar buiten moest.
Ze wekte me door op mijn hoofd te gaan liggen, ik ontdekte dat het bandje ontbrak en heb haar snel buiten gelaten waar zij gewend was haar behoefte te doen.
Wat jouw kat in dit geval wil "zeggen" zul je zelf moeten uitvinden.
Succes!
wat een geluk dat jouw katje het wel heeft gehaald!
Ik weet dat er inderdaad een heleboel katten toen aan zijn overleden. Echt schandalig!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.