Gaat dit over bij mijn nieuwe kitten en 1 jaar oude kater? Zie uitleg
Vorig jaar heb ik een kater aan geschaft, en nu 1 week geleden hebben we er een kitten van 7 weken bij gedaan.
Het eten gaat prima samen, ook het delen van de bak verloopt vlekkeloos. Mijn een jaar oude kater had als gewoonte om s nachts buiten te gaan spelen en overdag was hij binnen, lag hij lekker op het bed uit te rusten en een paar keer per dag kwam hij even een knuffel halen iets eten, en vertrok weer naar de slaapkamer.
Nu hebben we de nieuwe kitten erbij, op zich gaat het prima, maar zodra mijn oude kater uit de slaapkamer komt gaat de kleine kitten er weer heen en daar is de kater wel een keer klaar mee en begint eerst te spelen, maar daarna gaat hij echt over in (volgens mij) harder vechten en laat niet los als de kitten begint te mauwen.
Is dit normaal gedrag? Toch daagt de kitten de kater steeds weer uit, ook al had deze haar net nog in de houtgreep en beet veel te hard. Als ik overdag aan het werk ben doe ik ze apart, ik durf het niet aan ze bij elkaar te laten als ik er niet ben. Het ritme van mijn kater gaat weer zoals het was, hij komt thuis, eet en gaat naar de slaapkamer en overdag komt hij er dan weer even uit, speelt en eet en daarna weer naar de slaapkamer. Is dit vluchtgedrag van de kater of is het eigenlijk goed gedrag?
En hoelang ziet mijn nieuwe kitten, mijn oude kater nog als wandelende speeltuin?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.