Kan ik mijn papegaai naar zijn land van oorsprong laten brengen en vrijlaten? Hij is nog jong. Waar kan ik terecht om dat te laten doen? Greenpeace?
Toen ik mijn vriendin leerde kennen had ze een papegaai. Omdat ik medelijden had met het dier bouwde ik er een zo groot mogelijke kooi voor in huis (zat eerst in een kleine kooi) en kocht daarna ook een partner (vrouwtje). Ik blijf het er echter heel moeilijk mee hebben dat die vogels opgesloten zitten. Bovendien maken ze een hels kabaal. Ik vind dat die vogels thuishoren in het land van herkomst (het zijn edelpapegaaien uit Papoea New Guinea). Ik wil graag dat ze kunnen vrij vliegen door de lucht. Ook al zou het een hele aanpassing voor ze vergen, toch geloof ik dat het kan. Mijn vriendin wil haar vogel echter houden. Daar zal ik me moeten mee verzoenen. Maar de vogel die ik kocht (ze doen trouwens niks anders dan vechten) wil ik vrij laten. Omdat ik het zelf niet kan betalen om zo ver te vliegen wil ik iemand zoeken die dat voor me kan doen. Waar kan ik terecht met mijn verzoek? Bestaan er organisaties die zoiets zouden kunnen doen?
Hij is niet aangepast aan de natuurlijke omstandigheden en is een deel van de voedselketen binnen no time, omdat aanpassen zeer veel tijd kost, áls het al lukt.
Ook ik ben in deze situatie voorstander van de papegaaienopvang in Veldhoven.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.