Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn dierenartsen in amerika minder goed opgeleid dan in nederland wbt ontwormen?

Oke, vraag staat er een beetje raar... Vaak is het zo dat ze in amerika verder, en vaak beter, zijn dan in nederland. Alleen van de verhalen die ik soms hoor van vriendinnen en familie die daar wonen vraag ik me af of dat voor dierenartsen ook geldt. Hier is bijvoorbeeld het beleid van 4 keer ontwormen per jaar (bij binnenkatten zeggen ze ook welleens 2x per jaar). Maar neem nou de hond van een vriendin van me. Haar dierenarts zegt dat je alleen als puppy een hond hoeft te ontwormen en daarna niet weer. Haar honden komen alleen in de afgesloten tuin en worden eigenlijk nooit echt uitgelaten, maar toch... De katten uit de buurt kunnen ook wel eens in de tuin poepen en zo besmetten. Ook van andere vrienden en familie hoor ik dat ze hun dieren bijna nooit ontwormen omdat dat niet zou hoeven volgens de DA. Met uitzondering van een vriendin die haar hondje elk jaar ontwormt als hij zn jaarlijkse check-up krijgt. Ik hoef geen antwoorden met waarom ontwormen zo belangrijk is, dat weet ik zelf prima en stel daarom ook deze vraag =)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Dat vind ik zo zielig dat de honden nooit uitgelaten worden. Ik zie het ook vaak bij the Dog Whisperer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het... ik ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad...
Vinden ze gek dat hun hond gefrustreerd gedrag gaat vertonen en gaat uitvallen... Ontwormen hoeft trouwens niet elke keer, je kan beter je hond zijn ontlasting opsturen om te laten onderzoeken op wormen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien maakt het ook uit dat in de VS veel katten strikt binnen gehouden worden. Tegelijkertijd heb je daar wel dieren als wasberen die waarschijnlijk net zo goed besmettingen kunnen overdragen, dus of het veel uitmaakt?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Er zijn internationale regels over wat een arts allemaal moet weten/kunnen, maar waar jij het over hebt (hoevaak ontwormen) klinkt meer als een advies. Dat bepaalt een arts zelf en dat zal ook per arts verschillend zijn. Ik hoop dat ik je vraag goed heb begrepen (beetje warrige uitleg;-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aantal malen ontwormen houdt verband met de hoeveelheid wormaandoeningen die een dierenarts in zijn praktijk aantreft. Zo wordt in drukbewoonde gebieden het ontwormen op 4-5 gesteld. Woon je in een niet zo druk bewoond gedeelte van Nederland, b.v. Drenthe op het platte land, ver van veel honden, dan is 2 maal ontwormen genoeg.
Het kan dus zijn dat de Amerikaanse dierenartsen de noodzaak van veel ontwormen niet inzien. Heeft weinig te maken met de veterinaire kennis die ze bezitten. Je kunt ze dus niet lager inschatten door zo'n advies. Vraag het eens in Amerika!direct aan een DA
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding