Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn kat bijt in mijn tenen wat moet ik doen

Mijn kat bijt in mijn tenen hij bijt erg door wat moet ik doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

pak je kat op, en zet hem een eindje verder op de vloer, zonder verder aandacht aan hem te besteden, en blijf dat consequent doen, zodat er geen lol meer aan is voor het beestje.
uiteraard moet je hem wel een alternatief bieden, door dagelijks tijd vrij te maken om met hem te spelen.
dat spelen doe je niet met je handen, die zijn alleen om mee te aaien.
hengeltjes en laserlampjes zijn uitermate geschikt, evenals propjes om achteraan te rennen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Schoenen aandoen.

Toegevoegd na 6 dagen:
Leuk al die minnen, maar dat is toch écht de makkelijkste manier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Straffen met de plantenspuit.
Doen wij ook met de kat van onderbuurman als die stout is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke keer als hij dat doet met de plamtenspuit natspuiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt van dat nagelbijt spul, voor als je van nagelbijten af wilt komen. Misschien kan je dat op je tenen smeren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een katten muilkorf kopen. (Tijdelijk) Tot dat hij niet meer bijt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet hem straffen. Je kunt hem een tik, niet te hard, op zijn neus geven en daarna ongestoord doorgaan waar je mee bezig was. Ook kun je een planten spuit gebruiken en hem nat spuiten als hij iets stouts doet. Ook kun je hem even een stukje verder zetten en je eventjes niets interesseren in hem/haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit een kat gehad die met twee sprongen door de openstaande achterdeur binnenkwam en met één sprong op schoot of op tafel om meteen van mijn bord mee te eten. Totdat hij, het kleurtje zal wel aantrekkelijk geweest zijn, een hap sambal te pakken had. Dat circus was daarna meteen afgelopen. Verwen je tenen eens met iets waarvan jij zeker weet dat je kat het hartgrondig vies vindt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe oud is je kat? want kleintjes doen dat wel vaker. Gewoon steeds wegzetten of een klein tikje en erbij zeggen: NEE
Of soms terugbijten, Ik heb een klein katje die wel eens speelt en in mijn handen bijt (niet door) en als die dat blijft doen bijt ik zachtjes maar hard genoeg in zijn oor totdat ie protesteerd en dan zet ik hem weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla hem zachtjes zeg maar dat hij strikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik bij mijn katjes het oude klikkertje van de hond. Als ze bij mij in mijn benen of tenen hangen, klik ik met het klikkertje (erg hard geluid!) en pak de kitten, correctie, ik pel de kitten van mijn kuit, en zet het op de grond.
Wat uiteindelijk het effect is, als de kitten bv op de tafel wil springen en ik klik, dan weet ze dat ze iets doet wat ik niet wil. En dan doe ik het zelfde met het klikkertje.
Onze oude poes die nu overleden is wist het exact. Als de kamerdeur open stond en mevrouw naar boven wou en ik klikte, ging ze niet, ook niet stiekem!

(ps, het werkt niet altijd hoor, maar bij een aantal kittens hier heeft het goed gewerkt!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing