Kan een konijn dat ingeënt is, myxomatosis krijgen? (konijntje heeft donker neusje ipv roze, maar ik zie geen snot, maar ze eet niet)
Konijntje eet niet. Ik geef haar de gebruikelijke medicijnen waar ze meestal vrij snel van opknapt, maar nu duurt het langer. (ze heeft regelmatig last van haar darmen en daar heb ik medicijnen voor).
Ze heeft een beetje een donker neusje ipv roze. Zelf ben ik ook ziek en het is moeilijk voor mij nu naar de dierenarts te gaan.
Konijntjes zitten vaak op het balkon, misschien in de tocht gezeten?, maar ik dacht dat ze nu wel 'gehard' zouden zijn. Zitten er echt heel vaak.
Toegevoegd na 1 uur:
Heb toch maar het spoednummer gebeld en de dierenarts zei dat ze dezelfde medicijnen zou hebben gegeven als ik heb gedaan. Dus dat is goed. Verder moest ik vocht toedienen en dwangvoederen. Dat laatste heb ik gelukkig nog in huis. Het is afwachten. Ze zat zich nu te wassen en twijfelde of ze iets wilde drinken (toch maar niet...). Dus dat lijkt me de goede kant opgaan. Donkerrode neus duidt op stress en misschien hoge bloeddruk.
Bedankt voor de snelle reacties. Heb ik veel steun aan, want ik voelde me heel ellendig net.