Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een ratje en een degoe samen houden?

Met ratjes heb ik behoorlijk wat ervaring, met degoes geen enkele.
Beide soorten leven in groepsverband, zijn erg tam (zegt men) en ze zijn ongeveer even groot.

Maar kunnen ze ook samenleven?
Is hun gedrag vergelijkbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

nou als je ze beiden gezond en in leven wil houden zou ik het niet doen.

groepsverband stellen ze beiden op prijs, maar echter wel met soortgenoten.

(denk bv aan de zwarte en bruine rat, dat zijn al geen maatjes van elkaar, dus het idee met de degoe zou ik echt laten varen want deze gaat een confrontatie ook niet uit de weg als het moet)
wat betreft gewoonten en gedrag liggen deze dieren veel te ver uiteen.

tam zijn zegt verder niet veel over het instinct van het dier, ook niet over het natuurlijke gedrag. de afmeting zegt ook niets over de mate van acceptatie van een ander diersoort.

zowel de degoe als een rat zijn dieren die beslist niet gelukkig zijn in hun uppie, dus zit je over aanschaf te denken zorg er dan voor dat deze groepsdieren niet solitair hoeven te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat ik weet van ratten is, dat zij vrij agressief kunnen zijn naar andere soorten dieren, dus ik zou ze niet samen zetten. En na wat googlen zag ik dat iemand zei: Het rattenvoer is slecht voor degoes. Ze krijgen daar diabetes van omdat er teveel suiker in zit.

Dus lijkt me gewoon geen goede plan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zalk maar gewoon niet doen ik zette opschool een degoe in een hok waar die niet in hpprde maar wel met andere degoe's en die vermoorden elkaar xd
Fail
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rat is een roofdier, een degoe een prooidier

ik zou er niet van opkijken als je de volgende ochtend alleen afgekloven botjes terugvindt...

en inderdaad: een degoe kan zelf geen vitamine C aanmaken, dus je moet hem speciaal caviavoer geven. Hij mag geen fruit want daar zit suiker in en dan krijgt hij suikerziekte en staar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEE!

Je zet ook geen chimpansee en een konijn bij mekaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing