Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom eet een hond geen champignons?

Mijn hond eet vrijwel alles wat ik ook eet. Ze is zelfs ooit eens een half uur bezig geweest om een stukje haring van de vloer af te krijgen. Alleen als ik (soms) weer eens te veel heb opgeschept en dan krijgt het restje. Alleen dit is nu al de tweede keer dat ik me kan herinneren dat mijn hond het bord netjes schoon heeft gelikt en dar er rondom het bord nog een paar champignons.

Is hier nu een bepaalde reden voor. Of eet een hond gewoon alles behalve champignons?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

misschien gewoon een kwestie van smaak. net als wij mensen niet allemaal hetzelfde lekker vinden, zullen ook honden dat hebben.

(behalve mijn hond, die at echt alles, zelfs de verpakking die er om heen zat)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mijn hond at ook geen champignons, hij likte ze wel helemaal schoon. Blijkbaar weten (sommige, want ik weet dat er ook honden zijn die ze wel eten) honden instinctief toch wat goed en slecht voor hun lichaam is. Verschillende soorten champignons zijn giftig voor honden en kunnen een shock en de dood veroorzaken. De gevolgen hangen af van het type dat gegeten wordt, maar het is beter om alle soorten te vermijden bij het voeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verschilt per hond denk ik. Ik zal het eens bij mijn hond proberen, misschien vindt ze het ook niet lekker. Maar mijn hond eet bijvoorbeeld geen groenten (maar wel fruit :D) . Die van jou wel?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing