Waar koop je zo'n hondje( een Pug hondje-zie foto)en hoeveel kost zo'n hondje?
En wat kost zo'n Puggie per maand:aan onderhoud( eten enz) en hebben ze veel aandacht nodig, of verschilt dat per hond ?
Alle info is welkom!:)
Zoek een erkende rasvereniging van de pug en laat je daar goed voorlichten.
snap dat je hier voor valt
succes met zoeken
http://www.k9country.com/perl/dogBreed.pl
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/rasgroepen-erkende-hondenrassen/ EERST inlezen, dan een conclusie trekken! Niet een conclusie trekken en DAN inlezen! Ze zien er heel aandoenlijk uit, maar dat vergeet je na een paar dagen al! Kijk welke hond bij jouw past, en nog belangrijker: of jij bij die hond past!
oh wat erg. dat wist ik niet
Oja? Er zijn genoeg 100% gezonde rashonden! En er zijn ook genoeg ongezonde kruisingen! Dat kruisingen een grotere genenpool hebben betekend niet meteen dat ze gezonder zijn!
Je hebt helemaal gelijk,er zijn genoeg gezonde rashonden.
En wij gaan ons echt wel goed informeren voor we een hondje aanschaffen.
Wij hebben al eerder een hondje gehad.En katten.
Het belangrijkste is dat zo'n beestje gezond en gelukkig is.
Het geeft toch niet dat ik ook nog een hondje wil dat er zo schattig uitziet?( vind ik)
Het schijnen ook makkelijke,lieve en speelse hondjes te zijn.
Dus..wat is het probleem?
Afgezien dan van zijn voorhuidontsteking, maar dat heeft bíjna iedere reu. Natuurlijk maakt het niks uit dat je zó'n hondje wilt! Maar ik zeg alleen: Je wilt de hond om het uiterlijk, en het karakter is bijkomstigheid. Maar het moet juist andersom zijn! Kies een hond in eerste instantie om zijn karakter! Het probleem is dat het een van de meest ongezonde rassen is(Volgensmij staat hij op de vierde plaats)en de kans hierbij énorm klein is dat je lieve modshond überhaupt gezond is. En dan maakt het niks uit van welke fokker je 'm haalt! Dit is simpelweg om de bouw van de hond! Dan maakt het niks uit of de ouders van je pup kampioenen zijn! Ga voor een gezond ras alsjeblieft! Er is vrijwel geen een ras zónder erfelijke ziektes, maar er zijn génoeg rassen zonder erfelijke gebreken. Zie je het verschil? Erfelijke gebreken zitten ín het ras, door bijvoorbeeld de bouw. Erfelijke ziektes komen af en toe voor, en daar kan op getest worden zodat het zeker is dat je pup er vrij van is!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.