Machtsstrijd of Goedkope Smaak?
Voor mijn dwergkees pup, nu 10 maanden, kreeg ik een zak van 3 kilo Eukanuba kado. Daar kan ze een maand van eten! Duur kwaliteitsvoer, aanbevolen enz. Ik wou dat wel proberen, en zelfs gaan kopen als deze gratis zak op is. Tot nu toe kreeg ze brokjes uit verschillende supermarkten, verschillende merken, en die eet ze allemaal met smaak.
De Eukanuba heeft ze nu een paar dagen gehad, en ze at het gelijk op zoals normaal, tot gisteravond. Ze rook eraan en liep erbij weg, en vanochtend weer, het staat er nog net zo...
Ze is totaal niet ziek, heel erg actief als altijd, vrolijk en speels. Niet overgegeven of zoiets, en er is ook niets bijzonders gebeurd. Drinken doet ze wel. Ik was bang dat ze misschien iets mankeert, bv zere keel, tanden enz. Maar een blokje smeerkaas, om haar te verleiden (dat krijgt ze normaal natuurlijk nooit!) ging erin als koek. Ook 2 Frolicjes (die gebruik ik als snoepjes) at ze achter mekaar op. Ook een paar brokjes Eukanuba die ik haar uit mijn hand gaf. Maar als ik dan naar haar etensbak wijs loopt ze erbij weg.
Wat nu? Kan dit machtsstrijd zijn, vanwege pubertijd? Ik eet alleen wat jij me met de hand geeft want dat vind ik leuker? Of: Ik lust dit echt niet en ik blief weer goedkope supermarktbrokjes?
Wat zegt het panel: Wachten tot ze vanzelf zoveel honger heeft dat ze de Eukanuba puppybrokjes wel eet? Of toch maar iets anders geven, zoals de Frolic die ik wel in huis heb? Hoewel dat eigenlijk belonen is, want dat is voor haar snoep...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.