Kat ineens met slappe staart, wat kan dit zijn?
Mijn 9 jaar oude binnenkat is per ongeluk vannacht of vanmorgen vroeg buitengesloten. Hij stond ineens kletsnat geregend voor de deur te miauwen. Nu valt me op dat hij een slappe staary heeft, die normaal gesproken altijd kaarsrecht omhoog staat. Hij is ook wat slaperig en angstig lijkt wel. Hij kwam wel bij me liggen en spinnen. Kan dit zijn door de stress van het buiten zijn dat hij compleet uit zijn doen is? Hij laat nl ook behoorlijk zijn vacht los. Maar vooral zijn staart valt me op, het lijkt zo wel een hele andere kat. Kan stress en angst dit met een kat doen of kan er iets anders aan de hand zijn?
Toegevoegd na 46 minuten:
Ik zit nu in de wachtkamer van de dierenarts.........
Toegevoegd na 3 uur:
Ben blij dat ik naar de dierenarts ben geweest. Hij is hoogstwaarschijnlijk aangereden. Hij heeft enorme mazzel gehad, niks gebroken of iets dergelijks maar wel veel pijn. Hij heeft een zware pijnstiller gehad en voor komende week ook pijnstillers en dan moet ie zich snel beter voelen. Jullie allemaal bedankt voor je adviezen!!!
gelukkig niks gebroken, en kan de kat z'n staart behouden.
Ook aangereden dus, en zich schrapgezet en op die manier zijn de nagels uitgetrokken. Verder had ie lichamelijk gelukkig niets (geen breuken of zo), dus wondjes verzorgd en kat verder met rust gelaten op een beetje troetelen na, is weer helemaal goedgekomen. Behalve dat ik nog steeds ril als ik eraan terugdenk :-(
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.