Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vissen zijn bijna allemaal dood maar kan ik 2 waterschildpadjes in een vissen aquarium doen? het aquarium is ongeveer 30cm breed en 10cm lang!

de schildpadjes zijn ongeveer 5.5cm

Toegevoegd na 8 uur:
ik had het verkeerd het aquarium is 30cm breed 21.5cm hoog en 21.5cm lang en mijn vissen zijn niet allemaal dood hoor de mensen zeggen dat wel maar het is niet zo DUS niet ZEUREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Even kort maar krachtig.

BEGIN NIET AAN WATERSCHILDPADDEN!!

Ze hebben een grote bak met filter nodig en worden erg groot en de lol is er bijna altijd erg snel af.
Maar erg weinig waterschildpadden blijven hun hele lange leven bij de oorspronkelijke eigenaar. Asiels zitten boordevol, in de Nederlandse natuur leven er helaas ook al duizenden. We hebben sinds de jaren 60 er tientallen miljoenen dood laten gaan onder erbarmelijke omstandigheden omdat ze in het begin erg leuk lijken maar net als kuikentjes al snel verhuizen moeten of ongewenst worden
Inlichtingen over deze dieren haal je vooral niet bij de verkopers, deze geven meestal een verkeerde voorlichting over leeftijd, voeding en onderkomen.

Ga liever eerst op internet rondsnuffelen, je komt er dan achter wat voor ellende er achter de waterschildpad schuilt.

Ik gebruik bewust woorden als bijna en meestal, heus, schildpaddenasiels weten dat er uitzonderingen bestaan op deze trieste regel, echter met een lantaarntje te zoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, 10 bij 30 is veel te klein. Waterschilpadjes kunnen 18 to 35 cm groot worden. Als je ze goed verzorgt, kunnen ze ook ruim 75 jaar oud worden.
Schildpadden hebben een goede verzorging nodig. En aangezien je al je vissen dood hebt laten gaan, zou ik schildpadden zeker niet aanraden.
bamibal
13 jaar geleden
Vind het niet gek dat je vissen dood zijn. Dat is toch veelste klein! Wij hebben onze schildpadden in een bak van 120cm lang. Bedenk ook dat schildpadden erg vies zijn en je dus veel werk heb aan het verschonen enzo. Je moet ook een hele goede filter hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat kan absoluut niet.
waterschilpadden worden flink groot, en het zijn enorme vervuilers, dis zo'n mini-bakje schiet niet op.
ook hebben ze een plateau nodig met een warmtelamp erboven, zodat ze kunnen zonnen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Wil je het goed doen, dan heb je een bak nodig van minstens 1 m. lang ( voor de eerste paar jaar) later groter!
Er moet een goed filtersysteem in zitten, anders gaat je water stinken, er moet een verwarming in zitten om het water warm te houden, een eilandje waar een warmtelamp boven hangt en regelmatig het water verversen.
Doe je het goed, dan kost het veel stroom.
Dus dat kleine minibakje is totaal ongeschikt voor waterschildpadjes.

Toegevoegd na 9 uur:
Roodwangschildpadden in het Rana natuurpark
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eigenlijk een grotere aquarium kopen. Ik heb zelf waterschildpadden en die groeien verschrikkelijk snel.
Die van ons zijn nu zo 14.5cm!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing