Bestaat er in België een organisatie zoals de RSPCA?
onze buren hebben nu al een maand of 3 een nieuw puppy'tje. het probleem is dat ze die hond echt héééél vaak alleen thuis laten en die blaft zich dan te pletter. soms is er ook een rare geur (die er vroeger niet was) dus ik veronderstel dat het de hond is. nu mij vraag ik bestaat er zoiets in BELGIE zoals de 'rspca' dat je in een programma op national geographic of animal planet (denk ik) kan zien. dat is zo een organisatie die wettelijk mag optreden om de dieren te beschermen als ze mishandeld of verwaarloosd worden. ik heb zo'n medelijden met het hondje volgens mij wordt die niet heel correct behandeld... wel in België, want met nederlandse ben ik waarschijnlijk niet veel, of toch?
Toegevoegd na 2 minuten:
het rare is ook dat er in het huurcontract staat dat je geen huisdier mag hebben, maar ookal staat dit erin kunnen ze het niet verbieden... dit versta ik niet helemaal...
en ook het hondje wordt bijna nooit buitengelaten :s heel af en toe als ze er zijn kan hij/zij op de koer zijn behoefte gaan doen =/ (die ze dan nog een paar dagen laten liggen ook)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.