Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze hond likt aan zijn poot! Hij is niet gewond op zijn poot! Weet iemand wat dit betekend?

Het is best wel irritant! :P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Grappig, hier ook het probleem. Het kan een teken van stress of verveling zijn. Ga beide mogelijkheden na. Het kan ook een irritatie zijn. Bij mijn hond vraag ik me af of hij is te vuil water heeft gezwommen bijvoorbeeld.
Als het blijft, zou je een keer naar de dierenarts kunnen gaan. Bij ons is het vanzelf weer overgegaan.
Ondertussen zou je wat meer afleiding kunnen geven, ander / meer kluifmateriaal, en eventuele stressfactoren verminderen als dat mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien vind hij hem gewoon vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft hij hem gewoon verstuikt. Check voor de zekerheid zijn voetkussentjes. Mijn hond die likt ook de hele dag aan zijn poot als hij hem verstuikt heeft, dat is binnen 2 dagen over. Daarna zou ik misschien even naar de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vlooien of irritatie van iets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo gauw een hond ergens last van heeft gaat hij over tot het likken van het lichaamsdeel,als het aanblijft even een bezoekje aan de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan verveeld hij zich...
Honden gaan meestal aan hun poten. Likken als ze zich vervelen mijn hond doet dat ook XD
Wat voor hond heb je..???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is bij mijn hond op dit moment ook het geval. Toen ik gisteren ging kijken zag ik, tot mijn stomme verbazing dat hij rechtsachter een nagel mist. Dat zou het dus ook kunnen zijn. Je hebt gelijk dat je zegt dat het irritant kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jack mijn hondje doet dat ook, maar die is zijn tandjes aan het wisselen, koud ook op zijn poot, gisteren deed hij dat ook en vond een losse kies in zijn bekkie

Toegevoegd na 24 seconden:
Sorry kauwt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn hond (herder/dog) wil altijd zijn knuffeldier hebben om bij stress in een soort lichte trance te sabbelen.
Daarvan komt hij tot rust.
Kan hij zijn knuffel niet vinden dan wil hij wel eens op zijn poot sabbelen.
Maar.. natte haartjes kunnen gaan jeuken en vervolgens kan hij nóg meer gaan bijten. En dan is het een heel ander verhaal.

Advies: geef je hond eens een zacht knuffeldiertje. Wie weet ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing