Valt dit onder dierenmishandeling?
Mijn buurman heeft al járen 2 honden, een kleine kruising(Een boomer om het zo maar even te zeggen) en een grotere duitse staande.
De Duitse Staande die heeft het áltijd gedaan, vroeger zagen we ze 4x per dag tot de hoek van het veldweggetje lopen, en dat is écht niet ver. Hoogstens 200 meter. Nu zie ik ze nooit meer lopen. Soms 's ochtends nog, maar verder ook niet. Ze hebben wel gewoon beschikking tot vers water en voer(Tenminste, dat was 2 jaar geleden, dat is de laatste keer dat we binnen zijn geweest)
Nu schrok ik me gisteren kapot! We zaten in de tuin, en op een gegeven moment hoorden we écht woedend de naam van de hond. Slechts 3 minuten daarna wéér en toen hoorde we er ook een enorme pats achteraan, die je 10 meter verderop nog dúidelijk hoorde. Volgens mijn moeder had ze dit wel vaker gehoord.
Dus in feite wordt de hond vermoedelijk geslagen en nauwelijks uitgelaten. Valt dit onder dierenmishandeling?
Toegevoegd na 3 uur:
Ik woon nét in België, en mijn buurman dus ook. Ik heb geen idee hoe dat hier geregeld is allemaal, omdat ik dus voor 99% in NL leef. Kan iemand me dat uitleggen? Gemeente Riemst!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.