Mijn sluierstaarten blijven maar naar lucht happen! Ik heb alles al geprobeerd! Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Ik heb al een half jaar ongeveer twee sluierstaartgoudvissen. Eerst zaten ze in een bak van 20*20*20, nu zitten ze sinds kort in een klein aquarium van 40*25*25. Maar in beide bakken blijven ze maar naar lucht happen! Ik heb alles al geprobeerd.. Ik heb 4 plantjes in de bak en een filter/pompje. Ik ververs 1 keer in de twee weken ong. éénderde van het water, en gebruik watervoorbereider. (AquaSafe voor goudvissen) Weet iemand wat er mis is, en wat ik eraan kan doen?
Toegevoegd na 1 uur:
Maar ik wil eigenlijk gewoon mn visjes houden:(
In de discus zeiden ze dat ik in deze bak wel 4-5 vissen kon doen.
En wat voor een filter zou ik dan moeten kopen? Wat is er mis met deze?:s
En als ik geen watervoorbreider gebruik komen er toch ook schadelijke stoffen in het water, zoals nitriet enzo? Het werd aangeraden in de dierenwinkel..
Toegevoegd na 2 uur:
Oke. Ik heb nu de grindlaag veel kleiner gemaakt, en helemaal nieuw water erin gedaan. Het pompje draait en de vissen zitten nog ff in een andere bak. Die kan is wel een nachtje laten staan toch? Dan kan het water een beetje op temperatuur komen. 22-24 graden toch?
En nog 1 ding: hoeveel eten hebben ze nou eigenlijk nodig?
ik doe nu 1x per dag, en dan 3 korrels per vis. Is dat goed?
Toegevoegd na 2 uur:
Ja, heb het filter in het pompje vanmiddag helemaal uitgespoeld en schoon gemaakt.
Toegevoegd na 12 uur:
Ja oke. ik heb ook geen verwarming. maar tis hier best warm altijd dus het is 22 graden.
het zijn koudwatervissen, dus iedere binnentemperatuur is goed, hoe kom je aan 22 -24 graden?
je hebt geen enkele verwarming nodig hoor!
je hebt het ook over een filter in je pompje, maar dat is dan geen echte filter, of begrijp ik je verkeerd
je drukt op reacties, plaats je tekst en drukt op' reactie plaatsen'.
dacht even dat je een verwarming aan had, maar hoe warmer het water hoe minder zuurstof het kan bevatten.
Op je tweede foto zie ik je pompje met daarin een heel klein filtertje, dat is echt te klein voor sluierstaarten.
Ergens op je filter staat de capaciteit hoeveel water er door gepompt wordt.
Je moet dus een filter hebben die groter is, maar je kunt er ook een bij zetten, dan heb je er twee, is misschien veel slimmer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.