Mag je een hond op water rantsoen zetten ?
Toegevoegd na 6 minuten:
ik heb een werkadresje waar ze een hondje van 5 maanden hebben en dat hondje is ook een puppy uit mijn eigen nest
als ik binnenkom is haar waterbak altijd leeg
dan vul ik hem gedeeltelijk en zij drinkt het gulzig leeg wat dan voor mij de betekenis heeft dat ze niet genoeg drinken krijgt
ik heb die mensen er al over aangesproken maar ze zeggen dat ze alleen na het eten een plonsje water krijgt want anders plast ze in huis
en nu weer heb ik het met ze erover gehad dat de eerste behoefte van een hond water is maar ik moest me met mijn eigen zaken bemoeien en hoef ook niet meer terug te komen om daar te werken
ook haar bench is veel te klein
wat kan ik doen om dit hondje te helpen want het lijkt me ook niet bevorderlijk voor haar gezondheid
Anders kan het misschien ook een medische oorzaak hebben dat ze zo vaak plast. Vervelende situatie, rare types ook om zo te reageren. Is de pup uit een nest van jou, of heb je ook één uit hetzelfde nest?
Misschien kun je dan de fokker raadplegen wat te doen.
Maar een hond heeft gewoon water nodig en niet een klein plonsje, dan moeten ze haar vaker uitlaten.
Goed dat je hier wat aan doet hoor.
Ik heb ook een hond en een overeenkomst met de fokker dat ik er goed voor zou zorgen. Bij twijfels (en al helemaal hoe deze mensen reageren) gewoon terughalen. Geef je het geld (als ze ervoor betaald hebben) terug. Tenminste dat zou ik doen hoor. Wat een rare types.
Het is dat je geld moet verdienen,en daar moet werken.
Maar als je s,avonds thuis komt,en je kijk naar jouw hond.
Dus de moeder van dat hondje.
Zou haar kind zo een leven gegund hebben.
Weet of ken je iemand die wel goed is voor de hond.
Neem hem gewoon mee naar huis.
Zeg maar dat je er mee wandelen bent geweest.
En dat hij of zij er vandoor is gegaan.
Ze kunnen je niks maken.
Ja ,,,alleeen dat jij ontslag krijgt.
Het is voor jouw een groot dilemma.
daar komen ze nl terecht als het zo doorgaat.
ze zijn goed bezig de nieren van dit hondje naar de kloten te helpen.
meld idd bij de db.
een hond hoort water ter beschikking te hebben.
Zit je aangesloten bij een rasvereniging? Misschien kunnen zij bemiddelen voor herplaatsing.
wat er nog wel gedaan zou kunnen worden is een mail interventie houden allen die zich geroepen voelen er wat aan te doen die meneer een mailtje sturen reageer dan met een pb tje en ik geef je zijn adres
Natuurlijk hard kans dat je de politie op de stoep krijgt, maar je hebt dan wel een hond gered.
Zorg ervoor dat het beestje niet bij jou is, maar ondergebracht bij iemand anders.
Als dat de enige oplossing is (namelijk het recht in eigen hand nemen) dan moet dat maar.
Sterkte ermee.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.