Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat heeft mijn hond ?

Mijn hond loopt me de hele tijd achterna als ik naar boven loop is hij er ookal weer. Ook kijkt hij me de hele tijd aan en als ik even ga zitten komt ie alweer bij me, hij doet ook heel zielig. Ik geef hem genoeg aandacht, wat zou hij kunnen hebben want ik word er wel een beetje gek van ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (8)

Misschien wilt hij dat je meer met hem gaat spelen, hij wilt naar buiten of hij heeft honger en dorst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wil iets, waarschijnlijk moet hij uit of heeft hij honger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij vindt je lief :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet en drinkt de hond verder goed?
Geen gezondheidsproblemen verder?

Een hond moet vaak uitgelaten worden, niet in de tuin maar echt buiten, een hond houd er ook van om andere omgevingen te verkennen dan alleen de tuin, neem hem eens mee naar een groot gras veld waar honden mogen komen en ga daar met een bal etc. spelen, want het klinkt alsof je hond mee aandacht wil dan dat jij hem geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat jouw hond erg onderdanig is.
In de roedel volgt de ranglagere de rangleider.

Ga met hem trainen dat hij op een plek moet liggen op het moment dat jij dat wenst (dus niet continu voor je voeten lopen etc). Kies hiervoor een plek waarbij hij jou kan zien. Op die manier zal de overgang wat gemakkelijker kunnen verlopen. Belonen en negeren is hierbij waarschijnlijk de meest aangewezen leermethode.

Misschien is het boek: "Denken als een hond" van John Fischer (ISBN 90-410-0472-6) een aanrader.
Hierin wordt de hondenpsychologie duidelijk uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk verlatingsangst.
Dan hechten ze zich teveel aan je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon doorbreken dat gedag, dit is nerveus gedrag wat tot gedragsproblemen kan leiden. Of je nou in de roedeltheorie geloofd of niet(Ik dus niet, het is nergens op gebaseerd)
een hond mag je niet de hele tijd volgen. Verbied 't hem, doe een paar keer deuren achter je dicht etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je zijn gedrag niet corrigeert, zal hij het altijd blijven doen. Dan denkt de hond dat het normaal is en dat hij dat mag blijven doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing