Wat kan ik tegen die andere hond doen?
Onze buurhond heeft een bloedhekel aan onze hond. Als het kan vreten ze elkaar op. Op zich zal een confrontatie hopelijk duidelijk stellen tussen die twee. Dus da's het probleem niet. Wat ik wel een probleem vind is dat die hond ook ons niet erg moet. (hij ruikt dan onze viervoeter de) Als hij met z'n baas langs loopt hebben we mazzel dat hij is aangelijnd want anders grijpt die het liefst ook die baasjes van z'n vijand.(ons dus)
Dat beestje is opzich niet erg sociaal en ik vind ook dat zijn baasjes hem niet echt corrigeren voor zijn gedrag.
Maar wat nu als hij wel in mijn been hangt? Ik hou veel van honden en ik zal nooit een hond mishandelen, maar als dat zou gebeuren krijgt hij toch van mij een flinke trap onder z'n kont.
Hoe kan ik die hond het beste benaderen? Of is dat echt de taak van zijn baasje?
Toegevoegd na 19 minuten:
Oh en het leuke is als beiden op het grasveld ver van huis los lopen toleren ze elkaar wel. Maar zodra ze allebei in hun gebeid zijn, dus in een straal van 25 meter bij hun huis, is het raak. Dan wordt het knokken.
Ja dat snap ik.
Maar dat doet een hond normaal toch niet tegen de baas van een andere hond? Ja die vent moet dan ophoepelen!
:p
Zijn vrouw is een ander verhaal, die ziet er wel leuk uit haha...
Maar die moet dan weer van mijn vrouw ophoepelen!
:D
Heb hier hetzelfde. Mijn honden en de buurhond zijn water en vuur. Ik kan niet bij de buurhond in de buurt komen en mijn buren niet bij mijn honden.
Vooral op straat niet. Als de buurvrouw hier binnen komt dan is er niets aan de hand maar op straat hoeft ze ook zonder hond niet in de buurt te komen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.