Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn kikkervisjes gemalen soepstengels geven?

Hallo, ik heb 6 kikkervisjes in een grote kom, ik geef ze 1 vlokje visvoer per dag en ze hebben genoeg alg in hun kom, alleen kan ik ze ook gemalen soepstengels geven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Geen idee of ze zullen happen. Maar probeer 1 korreltje. Als er eentje hapt en die leeft morgen nog zal het wel mogen.

Zelf zou ik de voorkeur geven aan visvoer uit de dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kikkervisjes eten in de natuur algen en rottende algen, dus een paar kleine zachte blaadjes sla lijkt me meer succes te hebben dan soepstengels, wil je echt hoogwaardig voedsel geven, geef ze dan watervlooien, mogelijk eten ze diepvries watervlooien ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
let op!
Zodra ze pootjes krijgen en de uitwendige kieuwen verdwijnen, eten ze alleen nog maar boven water, vooral bladluizen, het is dan tijd ze weer los te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kikkervisjes net uit het ei komen is de aanslag wat op waterplanten groeit het beste. Je kunt ze ook komkommer in dunne plakjes en een doorgesneden tomaat geven. Gekookte spinazie is ook goed voor kikkervisjes.

Wanneer ze groter worden mag je kikkervisjes ook vissenvoer geven. Zodra ze pootjes krijgen eten ze alleen nog maar kleine vliegjes. Denk bijvoorbeeld aan fruitvliegjes.

In mijn ogen heeft het dan ook geen toegevoegde waarde als je kikkervisjes soepstengels te eten geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geschilde aardappels in een kom met water leggen dat maakt na een paar dagen gist boven op het water deze schuimachtige substantie aan de kikkervisjes geven en ze groeien als kool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
komkommer dat vinden ze lekker
Maar soepstengel vast ook wel,gewoon proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing