Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel eetlepels zout in aquarium

ik heb gehoord dat zout in je aquarium (voor een niet zoute aquarium bedoel ik) goed is voor het water en voor de planten. doordat er o.a. ijzer in zout zit. alleen ben ik de hoeveelheid vergeten! het was 1 eetlepel per ... ml?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je waterkwaliteit goed is zou ik het niet doen, het is niet voor alle vissen goed.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (4)

Indien er ook vissen in het aquarium zitten: 0 eetlepels.

Sommige zoetwatervissen kunnen best tegen een klein beetje zout in het water, maar dan hebben we het niet over eetlepels!!

Vissen die een klein beetje zout in het water waarderen zijn bijvoorbeeld zwaarddragers en black molly`s.

Voor de planten kun je beter wat ijzerpoeder oplossen in water en daar dan 1 a 2 keer in de week een lepel van geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je vissen een schimmel infectie hebben dan 1 mes puntje per 100 liter water.
Absoluut niet meer gebruiken.
Infecties worden vaak zichtbaar als "witte stip"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je een zoetwater aquarium hebt moet je geen zout toevoegen. Het is dan beter om vloeibare meststof bij de vakhandel te halen voor je planten. Dit is prima voor je planten en niet schadelijk voor je vissen. Je planten 1 keer per week hiermee bemesten en ze zien er goed uit en ze groeien beter. Ook kun je speciale tabletten kopen die je in de grond doet bij de wortels van de planten. Dus er zijn genoeg producten om je planten te verbeteren. Geen zout gebruiken want dat kan schadelijk zijn voor je vissen en dat wil je niet. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste kun je er helemaal niks in doen. Het is echt onzin dat, dat beter is voor je planten. Dan moet je een soort vitamine halen, maar het best is gewoon het aquarium zijn gang laten gaan. (natuurlijk wel verschonen)
Mocht je er toch zout in doen let dan goed op!! Je moet geen keukenzout gebruiken, maar zout zonden jodium!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: