wanneer spreekt men van verwaarlozing van honden of nalatigheid van honden?
mijn schoonouders hebben 3 honden: 1 ras echte groenendaeler en 2 gekruiste chihuahua's. de honden worden volgens mij verwaarloosd, het enigste wat de baasjes wel doen zijn de honden eten geven, de honden krijgen geen aandacht, geen liefde, worden niet uitgelaten. ook zitten de 2 chihuahua's apart van de groenendaeler terwijl ze allen zeer sociaal zijn en zeer goed overeen komen. de chihuahua's zitten overdag in een soort ren gemaakt van kippenhaas van ongeveer 3m² , s'avond zitten ze in de garage waar ze letterlijk tussen hun eigen uitwerpselen leven, terwijl daar ook nog een kind van 3 jaar rond loopt! de groenendaeler zit constant alleen in de tuin en heeft een bouwvallig tuinhuis als zijn kotje, hij leeft er letterlijk tussen de muizennesten, dit baard mij zorgen voor mogelijke ziekten! de groenendaeler heeft een afgrijselijke adem (rottende vislucht), gebarsten tanden, eet sinds kort ook ZEER voorzichtig. de enige liefde en aandacht dat hij krijgt is wanneer ik en mijn vriend hem ophalen. we vragen al zeer lang om met de hond eens een check up te doen bij de dierenarts maar dat gebeurt al 2 jaar niet meer, de hond is zeker al 3 jaar niet meer gewassen geweest, en van vachtverzorging komt er ook bijna niets in huis, hij heeft letterlijk dreadlocks achter zijn oren en aan zijn achterwerk. kan ik hier iets aan doen? wat kan ik ondernemen. ik vind het zo jammer voor de hond want hij is onze beste vriend en is een voorbeeld voor vele honden!
Een druppel op een gloeiende plaat, maar de hond zal je wel dankbaar zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.