Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat doe je met een schijnzwangerschap bij een konijn?

wanneer moet je de haren weggooien die het konijn heeft uitgetrokken om een nestje van te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hetzelfde als wat ik bij mijn konijn doen. Die is nu schijnzwanger, en je kent dat konijn. Ik heb hem nu net dus geprobeert in de ren te zetten... dat beest flipt halverwege helemaal dus ik zet hem voorzichtig neer, hele pluk haar eruit 0.o Oowja en papa wil zeker weten dat moeder en dochter samen kunnen dus reageer even op die vraag met een uitgebreide ja dat kan :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met een schijnzwangerschap kan je beter even langs de dierenarts. Het konijn kan er namelijk in blijven hangen. Het is een hormonaal proces in het lichaam, wat zeer schadelijk kan zijn. De dierenarts kan medicijnen geven om de schijnzwangerschap op te heffen.
Overigens kan je het beste een vrouwtjeskonijn laten steriliseren. hiermee voorkom je niet alleen schijnzwangerschap, maar ook baarmoederkanker. Hieraan overlijdt namelijk zeker 60 tot 80 procent van de vrouwelijke konijntjes! O.a. schijnzwangerschap vergroot die toch al zo grote kans...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding