Wat te doen met een in de steek gelaten poes? Zie beschrijving.
Al een tijdje zit er een poes in onze tuin, het lijkt alsof de poes achter een grote struik naast ons tuinhuisje een eigen plekje heeft gemaakt. Je kan duidelijk zien dat de poes in de steek is gelaten. De poes is heel schuchter en heel erg gauw bang! Ze schiet weg als je te dichtbij komt. Bovendien is de poes broodmager en volwassen. Af en toe hebben we haar wat te eten gegeven, door het buiten te zetten.
Nu het volgende probleem: de poes heeft een oud halsbandje om, wat ik heb gezien is dat de halsband veel te strak zit en ik denk dat er moeilijk een pink tussen kan.
Wie weet een manier om deze kat beter te kunnen benaderen, en het bandje te kunnen verwijderen of losser maken, want dit is echt niet normaal zielig!
Bij voorbaat dank,
Vriendelijke groeten,
Toegevoegd na 1 dag:
Wat betekend het als ze de stukjes voer meesleept naar haar plekje? ik heb al gekeken naar een nest, niet gezien maar misschien heb ik over het hoofd gezien. Hoe herken je een nest op zo’n plekje? Ook eet ze wel bij het bakje maar ze sleept het wel vaak weg!
1 seconde geleden
Toegevoegd na 1 dag:
De dierenambulance kan er niet heel veel mee, en beschikt niet over kooien. waarschijnlijk Komt een deze dagen?een instelling die wilde katten vangt, die dit keer een uitzondering maakt invb. Het bandje. Dus met een vangkooi.Wat kan ik ondertussen nog doen en hoe weet ik echt zeker dat ze geen jongen heeft?
Toegevoegd na 1 dag:
Bovendien ze eet bijna alleen maar kip, echt geen rund of vis. Kan dit wel?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.