Wat is het verschil tussen een pitbull en een amerikaanse stafford??
Qua innerlijk en uiterlijk, we zitten te twijfelen. (Hebben beide ervaring met honden etc.) Ik wil gewoon het verschil even duidelijk op papier.
Mijn antwoord is ontstaan uit genegenheid voor de vraagsteller en grote liefde voor alle dieren . Ik heb er niets meer aan toe te voegen
waar een andere hond opgeeft gaat de vechthond verder. het is niet per definitie een vechthond idd, maar helaas verknallen de mensen die het niet snappen het ras.
de aanleg kan dus naar boven komen, maar dit is ook zo bij am bull of de engelse bull bijvoorbeeld. onze rednose beet ook een keer een hond die hem aanviel, maar vast is ook echt vast. (onze hond was aangelijnd, de andere klapte er als eerste op)
het duurt even voor je de kaakspieren los hebt gemasseerd. nadat ie nog een keer was aangevallen stond ie de rest van zijn leven in de 'vecht-modus' als er een hond probeerde dominanter te zijn. met andere honden ging het prima, dan hoefde hij zich ook niet te laten gelden.
voor de mensen die hun hond niet aangelijnd en onder controle hebben is een breakstick aan te raden om altijd bij je te hebben. ik wil nog wel even nadrukkelijk bij vermelden dat de zachtaardige gezinshond de golden retriever met bijtincidenten goed is voor de eerste plaats! helaas hoef je met dit ras niet op de heide te gaan wonen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.