Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag je je hond in de tuin begraven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Dat mag, maar dan moet hij/zij wel overleden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het mag niet altijd, het ligt er aan in welke buurt je woont. in sommige dorpen mag het wel, en in de andere weer niet. als ik jou was, zou ik dat even bij de gemeente vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag: Het dier begraven in de tuin; het is toegestaan om een huisdier in je eigen tuin of op eigen grond te begraven. Hiervoor moet echter voldoende ruimte zijn en het moet voldoende diep gebeuren (minstens 75 cm).

Toegevoegd na 4 minuten:
Jarenlang was er in de diverse gemeentes een verschillend beleid ten aanzien van het begraven van huisdieren in de tuin. In de ene gemeente was het toegestaan, in de andere gemeente werd het gedoogd. Gelukkig is hier nu een eenduidige wetgeving over; honden en andere gezelschapsdieren mogen begraven worden in de eigen tuin. Het dier mag niet in plastic gewikkeld worden en het grafje moet minimaal 75 cm diep zijn.
Begraven in eigen tuin is een prachtige ceremonie. Uw trouwe vriend blijft altijd dichtbij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het mag wel, maar mocht je ooit gaan verhuizen of er komt iemand anders te wonen moet het wel worden verwijdert uit je tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja volgens mij wel(en als het niet mag. ga ik dus egt niet die van mij uitgraven) het is wel een afrader als je in een flat woont;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er mag zoveel niet. Ik geloof dat de wetgeving daaromtrent erg soepel is .IK heb het altijd gedaan . Alleen als je gaat verhuizen doet het zeer dat je lieverdje achterblijft.

Toegevoegd na 13 uur:
Mijn hond heeft al meerdere grote kuilen gegraven in de tuin . 2 vragen : 1) mag ik hem later begraven in een van z'n eigen kuilen 2) als zijn kuilen niet diep genoeg zijn (75 cm) , moet ik hem dan streng toespreken ? Hij wordt met graven wel eens geholpen door z'n kleine vriendje .zie mijn site-foto . Op deze foto rust hij uit van het graven .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het verschilt van gemeente tot gemeente. wij hebben weleens ooit onze hond in het bos begraven omdat we er altijd liepen met het dier, maar het mag natuurlijk niet.

het was ook geen ierse wolfshond of deense dog, en wat niet weet..... (niet minnen gelijk, ik was heel erg minderjarig dus niet medeplichtig!!!) :OP

ik zou het even navragen als ik jou was. zolang ie het nog doet mag ie voorlopig alleen zelf in de tuin graven zonder dat het wettelijk strafbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing