Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn kat gaat stelen?

Ik heb 3 katten, 1 gaat op dievenpad en brengt mee: sokken,truitje van een baby,herensokken, 1klein sokje,pakje sigaretten,1sok,1wollen speelgoedaapje,2 redelijk grote stoffen knuffels,lege zakjes chips, een rubberen poetshandschoen,1doekje,1leeg boodschappentasje etc...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is jouw kat familie van Dusty, de "Kleptokat"!

Het heeft te maken met het jachtinstinct van katten. Bij sommige is dat "oerinstinct" veel sterker aanwezig dan bij andere. En de "prooi" neem je natuurlijk vol trots mee naar huis om aan je vriendjes te laten zien. En natuurlijk aan je eigen baasje! Het is overigens wél de bedoeling dat je als eigenaar van de kat je bewondering voor zijn prestaties niet onder stoelen of banken steekt, en het presentje dankbaar van hem aanneemt.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dat jagen. Zijn het jonge katten? Misschien gaat het na de tijd over. Anders moet je de dieren de spullen onder de neus wrijven en ze een lichte tik geven. Zo merken ze dat het niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten brengen vaak spullen naar huis als beloning voor hun baasje. Meestal zijn dit half opgegeten kikkers bijvoorbeeld (mijn kat komt altijd met knuffeltjes en speeltjes die benede liggen), maar dat jouw kat andere spullen meeneemt, maakt hem/haar gewoon weer uniek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kan het zijn dat het een poes betreft, die mogelijk drachtig is?
toen mijn miep drachtig was, kwam ze ook met knuffels thuis, en met tennisballen, worst en carbonades.

Toegevoegd na 4 minuten:
in dat geval heeft het met de hormonen en nesteldrang te maken.
Rieneke1
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing