Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn witte katten gevoelig voor de zon?

Ik heb een witte kat,op haar oortjes staat weinig haar en nu heb ik ergens gelezen dat als het zomer is de oortjes kunnen "verbranden" ik kan het diertje toch niet gaan opsluiten of de oortjes inwrijven tegen zonnebrand tja...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Jaaa !! Dat kan en het kan ook huiskanker worden dus zeker insmeren met hoge factor als ze in de zon komen!! Ik heb op de praktijk al meerdere oorloze witte katten langs zien komen die getroffen waren door zon/huidkanker !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze zal het wel overleven. Zou een dagje geiriteerd aanvoelen bij dr maar wat dr niet dood maakt haar sterker. Zou dr niet insmeren met zonnebrand! Je weet nooit wat voor reactie er komt! Katten zijn sterker dan je denkt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een witte kat daarmee bedoel je dus een albino mee?

Als dat zo is dan heeft de kat geen pigment en dan heeft de kat eigenlijk helemaal geen bescherming tegen uv straling. Dus je kat verbrand erg snel als die in ze zon ligt of loopt. Insmeren lijkt mij dan een goed plan en misschien wel op het heetst van de dag als de zon erg fel is binnen houden.

Lijkt me niet fijn om te verbranden en is pijnlijk ook dus ik zou daar zeker wel rekening mee houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het huidje van een kat of hond kan altijd verbranden in de zon. Ze kunnen alle kleuren van de regenboog zijn.

Ik zou de oren van je kat zeker insmeren, want verbrande oortjes lijken me nou niet prettig.

Verder weet ik maar 1 ding echt zeker over witte katten. Een witte kat met blauwe ogen heeft meer kans op doofheid dan andere katten. Waarom dit zo is, dat weet ik niet meer.

Mijn broer had ook een witte kat, maar die had genoeg haar op z'n oortjes. Dus hij heeft nooit moeten smeren met zonnebrandolie. Wel bij de oranje kat, die was al ouder en had haar verlies.

Sccs met je kat.

Oh en je kat insmeren met zonnebrand kan helemaal niet kwaad hoor. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben twee witte katten en die hebben daar nooit last van gehad en ze komen elke dag wel buiten, ook in de zomer.
Niet alle witte katten zijn er dus gevoelig voor, maar als je het zeker wilt weten, smeer dan even de oortjes in met zonnebrand.
Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je zou het kunnen insmeren met een hoge beschermingsfactor,zelf hebben ook een witte poes gehad die is 19 geworden vorige maand overleden toen ze jong was bleef ze niet zo lang in de zon wel de laatste jaren en hebben we haar wel regelmatig na binnen gebracht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing