Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat mijn beide katers goed met elkaar overweg kunnen en geen ruzie meer hebben?
Ik heb twee katers die steeds ruzie hebben. De een is bijna één jaar en de ander is bijna 3 jaar. Het is een aantal maanden geleden begonnen. Daarvoor waren het altijd maatjes. Als de oudste kat de jongste kat ziet valt hij de jongste aan. Hierdoor is de jongste kat heel erg bang en schrikachtig geworden. Het is zelfs zo erg dat de jongste altijd op zijn hoede is. Als hij dan de oudste kat ziet dan krimpt hij helemaal in elkaar en verstijft.
Als ze ruzie hebben rent de oudste achter de jongste aan en bijt hem en trekt de haren uit de vacht van de jongste kat. Hierna blijft de jongste kat bang achter.
Ze hebben genoeg ruimte om rond te lopen (boerderij).
De oudste kat heeft al eerder een andere kat van ons weggejaagd, hij deed precies hetzelfde als met deze kat.
Weten jullie hoe ik ervoor kan zorgen dat de twee katten geen ruzie meer maken en gewoon met elkaar overweg kunnen? Ik heb het idee dat het geen fase is, want de situatie bestaat al maanden.
Toegevoegd na 1 minuut:
De oudste kat valt de jongste kat altijd aan als hij hem ziet.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.