Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kat en muis

Mijn kat kwam vanacht binnenwandelen met een muis in zn waffeltje. Nou vroeg ik me af:
Waarom neemt ie de muis mee naar huis? Hij doet namelijk heel trots daarna en is heel erg knuffelig. En kan ik hem het thuisbrengen van (dooie) dieren afleren? Ze hebben een poos een belletje om gehad, maar dat maakte niet veel uit voor de frequentie. En kunnen mn katjes ziek worden van die beesten? Ik heb hier namelijk ook 2x een vleermuis gehad. Dank voor de reactie!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

als een kat je z'n prooi aanbiedt, is dat bedoeld als vriendelijk gebaar naar jou toe.
mocht je niet in staat zijn zelf een muis te vangen, dan heb je dankzij hem toch wat te eten.
neem het presentje aan, prijs hem de hemel in, en gooi het later ongezien weg.
dit gedrag is zo kat-eigen, dat je het nooit af zal kunnen leren.
ziek zal je kat er niet snel van worden, maar tijdig ontwormen en ontvlooien is wel van belang.
ook voor vleermuizen hoef je niet bang te zijn: rabies komt niet voor onder de vleermuizen in nederland.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Geen zinnig of onzinnig woord aan toe te voegen ;-)
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: