Stel ik heb een mannetje en een vrouwtjes konijn, één hok en geen plannen om een nestje te krijgen, wie kan ik dan het beste laten "helpen"?
Het hok is aangeschaft en in de komende paar weken ga ik me orienteren op een nieuw vriendje.
Aangezien het een mooi groot hok is en ik het zielig vind om één konijntje alleen te kopen, overweeg ik dus om er twee aan te schaffen.
Natuurlijk zou ik kunnen overwegen om twee vrouwtjes te nemen, maar ik vind juist de mannetjes konijnen zo mooi, omdat ze van die dikke kopjes hebben.
Twee mannetjes staat volgens mij echt garant voor bonje in de tent, dus lijkt een koppeltje met de beste oplossing.
Omdat ik niet echt van plan ben om over één jaar 20 konijnen te hebben, lijkt het me verstandig om maatregelen te nemen. Wie kan ik dan het beste helpen?
Het lijkt me dat de ingreep bij het mannetje het kleinst is, om een vrouwtje te steriliseren moet ze echt opengesneden worden denk ik.
Zitten mijn gedachten er ver naast of geldt het ook voor het mannetje dat er een hele operatie aan vast zit?
Zijn er eventueel nog andere oplossingen (behalve het aanschaffen van een tweede hok)?
Dat zou inderdaad echt sneu zijn, elkaar wel kunnen horen/ruiken, maar niet zien.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.