Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn katten frisse lucht via het open raam krijgen, zonder dat ze kunnen ontsnappen?

Uiteraard wil ik niet dat ze ontsnappen of uit het raam vallen. Dus er moet een kier zijn zodat ze genoeg frisse lucht kunnen krijgen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn hier standaard oplossingen voor of heeft iemand een creatieve oplossing?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
9.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Daar kan ik een paar oplossingen voor verzinnen:

- Plaats een hor, zo kan je raam helemaal open en kunnen je katten niet naar buiten.

- Als je een bovenraam hebt zet deze dan open. De meeste katten kunnen hier niet doorheen klimmen.

- Als je weg bent doe dan je kat aan een tuigje met een touwtje er aan. Zo kan hij/zij niet ontsnappen maar heeft wel voldoende bewegingsvrijheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een goede stevige hor, mijn kat sprong door een bovenlichtje, ik woonde toen 1 hoog, en ik had niet verwacht dat hij er door kon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sjonge...ik plaats de laatste paar keren steeds hetzelfde antwoord tegelijk met iemand. maar idd goed plan zo'n hor :-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ach overkomt mij ook, dit keer was ik de eerste, maar aangezien het 3 x genoemd wordt zal het een logische oplossing zijn
Plaats een hor voor je raam, kun je je hele raam open zetten en je katten kunnen niet uit het raam springen. Tenzij ze dóór de hor springen...lijkt mij niet..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het eerste waar ik aan denk ik een hor plaatsen. Voldoende frisse lucht en simpel te plaatsen. Uiteraard wel stevig bevestigen :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kippengaas, gaat natuurlijk door voor een hor maar kan werken. En speaker doek of in elk geval doek dat lucht doorlaat met punaises vastzetten kan natuurlijk ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wij hadden in de tuin een grote kattenkooi gebouwd.
kan ook kleiner. of allen voor het raam .

Toegevoegd na 24 seconden:
allen is alleen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wow, helemaal geweldig! Zo zou ik het ook wel willen, maar heb er helaas de ruimte niet voor :-(
raam open en rek voor je raam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, maar wat voor rek en hoe maak je dat dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of heel stevig gaas bij de tuinwinkel of zelf maken van hout met kleine openingen en die klem je voor het raam afhankelijk van waar het raam open gaat
die gewone horren vertrouw ik niet helemaal.
een vriend heeft een houten raamwerk gemaakt, met stevig dik gaas ervoor.
aan de ene kant scharnieren, aan de andere kant twee schuifjes, perfect!
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Ik wil graag een belangrijke tip geven, en niet echt een antwoord op de vraag.

Pas erg op met kiepramen!!
Katten kunnen vast komen te zitten met hun hoofdje en niet los komen waardoor ze kunnen stikken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De balkondeuren hebben we op een klein haakje zodat de katten er niet door kunnen.
Voor de ramen heeft mijn man aluminium profielen bij de bouwmarkt gekocht, daarin heeft hij horrengaas (hoort bij profiel) en frettengaas, (dit is gaas van 1x1 cm.) bevestigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eventueel katten-schrik-draad gebruiken?
Niet de meest ideale oplossing voor elke situatie, maar wie weet dat het voor jou iets is?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding