Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een furminator werkelijk zoveel beter dan een gewone borstel?

voor m'n kortharige katten overweeg ik een furminator te kopen, maar ik vind 40 euro best veel.
is deze borstel z'n geld waard?

Rieneke1
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt net iets te veel als "terminator".

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb er zelf geen een, maar heb wel de nodige inlichtingen ingewonnen ivm mijn maine coons.
Het is voornamelijk geschikt voor katten met een dikke ondervacht.
Het schijnt de vacht erg uit de dunnen. Je mag hem dan ook niet te vaak gebruiken.
Sommige mensen vinden hem fantastisch. Halen er heel veel dode en loze haren uit. Andere zeggen dat de bovenvacht van hun kat er dof van wordt en sommige klagen erover dat hun kat kale plekken krijgt. (misschien als je hem teveel gebruikt).
De meningen verschillen dus heel erg.

Ik heb er voor gekozen het risico niet te nemen en ga gewoon verder met kammen en borstelen zoals ik altijd al deed.
(Lees meer...)
Aponi
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik heb er zelf geen, maar wat ik op internet gezien heb het lijkt me te mooi om waar te zijn. Als dit echt werkt is het wel beter dan een gewone borstel, overigens ik heb een site voor je die veel voordeliger is zelfs geen verzendkosten:

http://huis.shop.ebay.nl/Benodigdheden-katten-/24354/i.html?_nkw=furminator

Toegevoegd na 1 minuut:
Succes ermee!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn geld niet waard vind ik.

Ik gebruik al jaren een metalen fijn getande kam die ik dagelijks even door de vacht van mijn poezen haal. omdat ik het dus dagelijks doe vinden de poezen het niet vervelend meer en komt er per dag maar heel weinig los haar uit.

Furminator... niets anders als een 'money maker' voor de producent ervan, het biedt geen toegevoegde waarde.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet hoe die bij katten werkt,maar ik heb zo iets voor mijn honden.
Is precies dezelfde borstel ,alleen helft goedkoper.
www.specialgrooming.nl
ik hoop dat website nog klopt,heb hem al tijdje.
Het neemt de losse ondervacht weg,allen in het ruiseizoen gebruik ik hem 1x per week,ze zijn dan veel gauwer door de losse haren heen.
Ga nog even op zoek naar goeie site

Toegevoegd na 4 minuten:
heb nog effe gekeken,site klopt,de borstel heet Sched-stopper,ik heb alleen 1 maat groter toen gehad,maar deze lijkt me sowieso beter voor katten,kost Euro 9,90
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding