Hoe pak je een kat aan? Als hij/zij iets heeft gedaan wat niet mag?
Wij hebben sinds een tijdje 2 katten, geërfd van mn zus zegmaar ..In 't begin ging alles gewoon goed en zo, ze deden hun behoeftes gewoon in de kattebak, niks mis mee. Maar laatste tijd begint er 1 steeds maar weer zn behoeftes op de mat te doen. Mn ma pakt haar dan op en gaat dan boos tegen haar lopen doen. Waardoor ze een bang word. Ik zelf snap haar reactie op zich wel, maar ik denk eigenlijk dat het geen nut heeft, want vervolgens gebeurd het weer. En het vervelende is ook, het gebeurt meestal als we niet thuis zijn. We proberen ze nu wel naar buiten te laten gaan in de achtertuin, vandaar kunnen we op de hek en de schuur springen. Maar verder dan de tuin komen ze toch echt niet..
Een tijdje terug, ik legde mn stapeltje kleren eventjes op de grond neer, die ene kat komt aanlopen en begint eerst met wat kopjes, ze ruikt intussen een beetje aan mn stapeltje kleren, en begint er dan spontaan ineens over heen te plassen! Ik vraag me nou af hoe pak je een kat aan? Hoe laat je merken dat iets ècht niet mag? Wat kunnen de oorzaken zijn dat ze het doet? En wat is er aan te doen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.