bejaarde hond en puberhond,dom gedrag
ik heb 2 honden,1 kleine van 15 jaar,en een grote van 3 jaar.alletwee reu
De kleine is de baas,brutaalste,logisch hij was er eerder.
De grote is een domme loebas.
De kleine erg dominant ,maar nooit agressief naar de grote,wijst hem wel zijn plaats.
Als de grote nu staat te plassen,kan de kleine niet wachten om ook op die plaats te plassen,de grote trekt zich daar niks van aan (snapt hij ook niet),maar nu komt het regelmatig voor dat de grote de kleine op de kop plast.
Gaat nu de dominantie van de kleine voor,of snapt hij gewoon niet meer dat hij dan altijd wordt onder geplast.
Ik vind het heel vreemd,heeft 1 van jullie hier een verklaring voor ?
Toegevoegd na 4 uur:
Zoals Ivana zegt: dat de kleine hond niet zijn rang meer kan als doof en blind klopt niet helemaal.
Hij is bijna doof,hoort alleen als je kortbij bent,de hele hoge tonen,en reageert niet meer op alles,aan beide ogen heeft hij flinke staar,dus volgens dierenarts ziet hij erg slecht,hij trekt zich ook heel erg op aan grote hond,als die ergens op reageert,reageert de kleine hierook op.
Maar het is wel zo,dat de kleine beslist welke richting ze op gaan,wanneer er gegeten,gedronken of gespeeld wordt,maar hij geeft met een grom aan als hij ergens geen zin in heeft,de grote past zich aan.
Dus in mijn ogen is de kleine toch de baas,maar is die rang heeeel langzaam aan het veranderen op een natuurlijke manier,maar beslist geen agressieve manier.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.