Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De poes van de buurvrouw stalkt mij, wat kan ik daar aan doen ?

Ze klimt steeds op mijn balkon en gaat dan heel druk staan krabben tegen mijn raam omdat ze naar binnen wil.
Ik heb d'r vandaag al 10 x de voordeur uitgezet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als je haar de voordeur uitzet, heb je haar kennelijk binnengelaten. Dus heeft ze haar doel bereikt: naar binnen, aandacht, ook al duurt dat niet lang.
Zolang je haar op deze manier "beloont" zal ze het blijven doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Gooi water rochting poes/kat of neem een hond katten haten water na een moment bewaterd worden zal het weten dat ie niet welkom is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volhardend zijn
de gordijnen dichtdoen, zodat ze je niet meer ziet, net doen of je haar niet meer hoort. niet de deur voor haar opendoen, want dan blijft ze komen
kan heel lang duren voordat je er af bent, want een kat is ook volhardend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieren, maar ook mensen laten zich makkelijk conditioneren. Jij bent kennelijk geconditioneerd door de kat van je buurvrouw door herhaaldelijk het beest zijn zin te geven. Het vergt misschien een wat lange adem maar ontmoediging is toch echt het antwoord. Geen doorgang meer bieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste zal je echt de kat consequent NIET binnen moeten laten. Negeren, niet aankijken, niks zeggen.
Je kan met een plantenspuit met water haar wegjagen, maar niet alle katten vinden dit erg.
Wat zou kunnen werken is je balkon vol zetten met Petflessen (Sorry Rieneke, ik pik je tip), als de kat erop springt, dan vallen ze om en het kabaal zorgt ervoor dat de kat schrikt. Gebeurt dit een paar keer, dan zal ze het voortaan wel uit haar hoofd laten om op je balkon te komen.
Verder kan je citroenplanten neerzetten of citroenolie druppelen op het balkon, dit vinden katten heel vies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt zelf eigenlijk al antwoord gegeven....als een kat of poes het niet naar zijn zin heeft bij zijn huidige baas....zoekt hij zelf een nieuwe baas uit. En deze kat heeft jou uitgekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koop een kattenverjagerkorreltjes of spray op haar kosten of alsze niet wil meewerken zelf gewoon kopen

Toegevoegd na 34 seconden:
te koop bij dierenspeciaalzaak
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga met de buurvrouw praten, het is natuurlijk eigenlijk háár probleem, waar zij een oplossing voor moet bedenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zag eens op TV een kat die wilden ze afleren om op de aanrecht te zitten. Toen legden ze placemats neer met dubbelzijdig plakband erop. Dat plakt aan de pootjes, en omdat het een placemat is, krijgen ze het er niet zo makkelijk af. Je zou zo'n placemat voor het raam neer kunnen leggen.
het is niet zielig, het doet geen pijn, ze vinden het alleen niet leuk, en zullen minder gauw daar gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing