Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak ik zelf een anti krab kraag voor mijn poes

ze heeft een flinke wond van vechten met de buurkat, na een week de korst eraf gekrabd, dus een wond van 5x5 cm gemaakt, er moet een kraag om zodat ze niet meer krabben kan. Kan ik dat ook zelf maken of moet ik dat per se bij de dierenarts halen (is dicht op zaterdag)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ga naar de dierenwinkel. En wees voorbereid op een gefrustreerde kat (en laat haar niet naar buiten met die kraag).
Katten snappen het begrip 'bestwil' niet dus ze zal niet blij zijn.
Zorg wel dat ze nog makkelijk bij het voer en drinken kan, en dat ze op de bak kan (als je een bak met een kap hebt, zal die er waarschijnlijk even af moeten).
Hopelijk geneest de wond snel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mischien kunt u de nagels knippen van de poes en een kraagje kan je maken van een grote koffiefilterzak kleine stukjes in knippen tot de maat juist is voor het nekje en als het blijft jeuken dan maandag de dierenarts laten kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste kragen worden gemaakt van plastic dat aan een halsband bevestigd kan worden.
Maar ik zou er niet snel zelf eentje maken! Je loopt kans dat ie toch niet helemaal goed zit en dat de kat stikt of verwondingen aan de nek oploopt.
Degenen die je bij de dierenarts kunt krijgen zijn getest en veilig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen denken aan het zelf maken van een kraag van paternoplaat. Dat wordt gebruikt om met handwerken mallen van te maken en ook wel om lampenkapjes van te maken. Is goed buigzaam. Weet alleen niet of de maten waarin het te koop is groot genoeg is voor een kraag. Het is te koop in handwerkzaken en patchworkwinkels.

Ik weet niet waar de wond zit maar soms is een babyrompertje ook een goede oplossing. Die kan je de kat aantrekken (wel een opening maken voor haar staart en zodat ze op de bak kan). Doordat die uit een geheel bestaat krijgen ze die ook niet zo snel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er destijds eentje gemaakt van een hele goedkope placemat, gekocht de action (€0,28) en zo er eentje uitgesneden. Ik had het patroon even geleent van de buurvrouw, zij had een originele kraag. Het steekt namelijk wel nauw inderdaad vanwege de veiligheid. Het scheelde zo een €10,00.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op een zaterdag zijn de meeste dierenartsen wel bereikbaar. Sommigen hebben ook gewoon dienst, dus lijkt mij geen probleem als je even belt. Bij katten werkt een mooncolar heel goed. Die is een soort opblaasband. Het zit voor de kat fijner dan zo'n lampenkap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing