Hoeveel en welk blikvoer Ragdoll kat 6 jaar oud gecastreerd
Vorige week zijn alle kiezen en wat snijtanden bij Balou verwijderd. Heeft nog 4 hoektanden en wat snijtanden. Het is een Ragdoll. 6 jaar, gecastreerd, binnenkat. Heeft 6.5 kilo gewogen maar afgevallen naar 5.75. Mag bijkomen tot iets onder de 7 kilo.
Ik geef hem op dit moment enkel blikvoer. Totdat de dierenarts me zegt dat ik weer brokjes mag gaan geven. Op dit moment is de dierenarts bang dat hij toch wat zal proberen te kauwen en hierdoor de wonden openmaakt. Hij is gek op blikvoer. Ik wissel af tussen whiskas-zakjes en blikjes van 80gram gourmet van Purina.
Ik geef hem elke ochtend en elke avond een zakje / blikje. Er staan nu dus geen brokjes naast.
Is dit voldoende? Als hij bedelt weet ik niet of het voor het lekkere is, of dat het van de honger is.
Hier wat vragen :
Welk merk blikvoer is goed?
Welk goed merk kattenbrokjes, heeft kleine brokjes die hij zonder kauwen weg kan slikken. (wat volgens de dierenarts geen probleem voor de spijsvertering oplevert)
Rauw / vers vlees geven...Wat? En dan gekookt of rauw?
De brokjes wil ik hebben staan voor het geval ik een weekend weg ben. Dan krijgt hij zaterdag ochtend en zondag avond zijn blikvoer. (mijn buurvrouw komt regelmatig bij hem kijken hoor, maar ik wil haar geen voer-regime opleggen)
Ik zou bovenstaande voer-soorten willen combineren om te voorkomen dat zijn spijsvertering over de kookt raakt als ik hem eens iets anders geef. En om het lekker voor hem te houden door de variatie.
Dank voor je compliment!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.