Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe zijn kledinglijnen voor dieren ontstaan?

persoonlijk vind ik het niet goed voor zo een dier
toch vraag ik me af,
waar is het begonnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
918
amigo
13 jaar geleden
wat bedoel je precies met kledinglijnen en heb je behalve honden en paarden die soms een dekje dragen tegen de kou (vind ik nou niet gelijk een "lijn") nog andere dieren in gedachten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel echt tot het pakjes maken voor honden, katten, etc,,
voor dieren met een dikke vacht, en dan toch iets dikker maken met kleding

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik vind het aankleden van honden een ziekelijke vertoning. Als de commercie ergens brood in ziet, wordt het meteen groot aangepakt. Je hoeft dan in dit geval alleen nog maar op de gevoelens van de baasjes in te spelen en klaar is Kees: de kassa wordt gevuld.

Wat vergeten wordt is, dat de hond een eigen vacht heeft om zich te kleden, die moet er dus bij voorkeur eerst af. Mag een hond geen hond meer zijn? In dit geval zeker niet.
De bijbehorende opvoeding is dan meestal evenredig en heeft niets meer te maken met "de aard van het beessie".

De enige uitzondering voor het tegen de elementen beschermen van honden is, als ze een "vak" uitoefenen waarbij ze kwetsbaar zijn. Een jachthond op post, die het water in moet of is geweest, zal je tegen vorst moeten beschermen, omdat het jachtseizoen in de winter valt. Het dier zal dan tegen zijn aard in "steady" moeten zijn. Dat betekend dat hij vaak lang moet wachten op een commando.
Ook de herders die ingezet worden bij criminelen en in oorlogsgebieden kunnen natuurlijk een bomvest aan, dat is begrijpelijk, maar heeft niets met mode en opdoffen te maken.
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg duidelijk en uitgebreid

Andere antwoorden (2)

Ik vermoed dat het kleden van honden is begonnen toen men poedels bijna helemaal kaal ging scheren.
Dat was op zich al een modegril en de mode gevoelige baasjes zullen al gauw hun poedels pakjes aangetrokken hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over de net geschoren honden die het koud kregen als ze buiten waren, een handdoek gooien.
Maar die glijd er van af, dan maar twee bandjes er aan en in plaats van een oude handdoek, een leuk stofje gebruiken, mouwtjes er aan, een rits er in, oh, dan ook maar een mutsje op en waarom dan ook geen broekje aan.
Ja, zie je, dat staat schattig, wat een lieverd he?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding