Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar aan hebben dieren in een kooi of bak meer (behoefte) aan, afwisseling of regelmaat?

-Vissen in een aquarium, eens per maand stenen, houtjes e.d. verplaatsen, wat 'vinden' de vissen hier van? (Als ik dit doe in mijn aquarium zijn de vissen ineens een stuk drukker en onderzoekender, maar of dit nieuwsgierigheid of paniek is valt niet te zeggen).

-Vogels in een kooi, zo nu en dan de speeltjes op andere plekken hangen of vervangen voor andere speeltjes. Vinden de vogels dit prettig, of kan je maar beter alles laten zoals het is?

-Een hamster in een kooi, eigenlijk zelfde als de vogels, Heeft een hamster baat bij zo nu en dan de speeltjes, bruggetjes en andere voorwerpen in de kooi verplaatsen of vervangen voor andere dingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
817

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ik kan allen antwoorden voor hamsters en ratjes, omdat ik deze dieren gehouden heb.
voor beiden geldt dat afwisseling wat sjeu aan hun leven geeft, zolang je niet overdrijft.
zo vonden beiden het geweldig als ik iets nieuws in het hok plaatste om te onderzoeken en te gebruiken.
wel hield ik wat oud nestmateriaal achter als ik het hok verschoonde, om dit weer terug te plaatsen.
het leek me wel goed voor de gemoedsrust niet alle vertrouwde geur te verwijderen.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Dat ligt echt aan het soort dier.

Mijn cavia's varen er duidelijk wel bij als hun omgeving af en toe wordt veranderd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding