Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Baasje kat op vakantie, je komt terug, herkent je kat je dan nog? of is zij jou helemaal vergeten?

als je je kat 1 week niet gezien hebt, vergeet zij je dan? je gaat op vakantie en laat de kat bij een ander huis achter..Een je trg bent,herkent ze je dan nog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Zeker zal ze je nog herkennen. Wij gaan regelmatig met vakantie, meestal 3 weken. Laten de kat dan in een pension. Als we haar weer halen is er duidelijk sprake van herkenning.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uiteraard herkent je kat je nog, is het je uiterlijk niet, dan zeker aan je geur.
in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn katten goed in staat in groepen (kolonies) te leven.
het is voor hun van groot belang vriend en vijand te herkennen.
dat katten je lijken te negeren als je terugkomt van vakantie, is puur omdat ze van slag zijn.
hun vertrouwde routine is danig verstoord, en dat vinden katten vreselijk.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad. Sterker nog: bij een onbekende zouden ze niet zo vreselijk veel moeite doen die te negeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja inderdaad, lekker een dag lang op ons lopen mokken.
Mijn oudersa zijn gescheiden en als ik dan een week bij mijn vader ben geweest en weer terug naar mijn moeder ga herkent mijn kat me ook en is ze weer dolblij als ze mij ziet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar ze reageert net even wat feller omdat je dan weg bent geweest en ze je lang niet heeft gezien: bijvoorbeeld net even wat harder bijten als je met haar speelt of even haar nagels iets harder uitslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat leuk!!!
Als Poes opgehaald wordt uit het pension, doet ze altijd beledigd. Gaat even met de rug naar ons toe zitten. Als straf dat we haar niet meegenomen hebben (denken we). Na een tien minuten is dat over en is het weer onze vertrouwde Poes. Het pension is prima en ze heeft het daar gewoon erg naar het zin (denken we).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg afhankelijk of je kat thuis blijft of 'op visite' gaat. Bij terugkomst uit pension zijn ze meestal even van streek en ze moeten even wennen aan je nieuwe (vakantie) geur.

Overigens bij herhaling zijn ze zo slim dat het 'negeren' bij terugkomst ruim gecompenseerd wordt met extra's welke ze van je krijgt. Maar na korte tijd is alleen maar extra blij met je aanwezigheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker. Het zal je geur, stem en manier van bewegen herkennen. Als jij na 5 jaar weer iemand ziet herken je 'm ook toch? ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: