Wie weet hoe ik kan voorkomen dat mijn kitten weer buiten de kattenbak poept? Als ze niet zindelijk wordt, moet ze weg van mijn moeder!
Sinds vorige week dinsdag hebben we 2 kittens van 5 maanden oud. 1 dag nadat ze er waren heeft 1 van de katjes buiten de bak gepoept. Daarna zijn we heel erg met beide katjes bezig geweest om ze zindelijk te maken/houden door ze continu (na elke maaltijd en als ze hun behoefte leken te willen doen) op de bak te zetten. Dit ging goed, beiden plassen nu op de bak en 1 van de kittens poept ook gewoon. Echter, vanmorgen vond ik weer een hoopje poep naast de bak en ik weet dat dit niet van Mies is, die gewoon op de bak poept. Kan het zijn dat Mies de bak opgeeist heeft en dat ik voor Jopie, de niet-zindelijke kat, een extra bak erbij moet zetten? Of is Jopie gewoon nog wat onwennig, of is ze kritisch omdat het grint wel heel goedkoop is (20 kilo voor 6 euro)? Ik ben ten einde raad, want als ze binnen nu en volg wk dinsdag (dan verloopt hun garantie) niet helemaal zindelijk is, moet ze weg van mijn moeder, wat ik ook wel kan begrijpen, omdat we dit huis uiteindelijk willen verkopen en elders willen gaan wonen...
Toegevoegd na 9 uur:
Ik heb nu gezien dat Mies de bak opeist. Steeds als Jopie erop wil gaan, komt Mies erbij, waardoor Jopie niet rustig haar behoefte kan doen. En als ik haar dan weg haal is het al te laat. Morgen maar even een tweede bak kopen. Bedankt voor jullie tips!!!!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.