Hoeveel gaat het onderhoud van 1 konijn kosten?
Ik wil misschien een konijn en dat mag maar ik heb er nog veel vragen over. (opmerking: wij gaan zelf een buitenhok voor hem maken van ong.. 10 bij 10 meter)
1: Hoe zorg je ervoor dat een konijn niet uit zijn kooi ontsnapt (papa die zegt dat dat konijn gewoon een tunnel onder het hek graaft.. best logisch eigenlijk.. maar hoe ga je dat tegen?)
2: Kunnen konijnen en kippen in een kooi? (ik mocht een konijn als papa kippen mocht van mama.. xd)
3: Wat moet er voor dat konijn in de kooi aanwezig zijn? (onderdak voer en water snap ik, maar heeft een konijn behoefte aan speeltjes? looprekken/klimrekken ofzo)
4: Hoeveel gaat voer voor een konijn kosten jaarlijks?
5: Wat is goed voer voor een konijn (en mag je je konijn restjes groente geven?
6: Maar hoe zit het met de winter? want volgens mij houd een konijn het niet lang uit onder het vriespunt? Moet je dan zijn binnenverblijf extra isoleren? hoe? Of moet je hem binnen zetten? en vanaf hoe koud MOET je hem binnen zetten?
dat waren mijn vragen. b.v.d :)
Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb de antwoorden die tot nu toe gesteld zijn gelezen en ik zal over jullie vragen en onduidelijkheden nog even iets toelichten: Onze tuin is groot en 10X10 is voornamelijk deze grootte omdat die kippen erbij moeten. De kippen en het konijn (miss zelf 2 konijnen) komen tegelijkertijd in het hok (is begin maart een goeie starttijd?) en wij hebben een hond en een kat maar het hok is te hoog voor hun.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.