Is dit normaal katten gedrag?
Mijn kat (10 maanden) loopt echt de hele dag door (behalve als hij slaapt) te miauwen.
Hij gaat op de hoogste kast van de kamer staan en dan kijkt hij naar het plafond en daar gaat hij 'hard' tegen miauwen. Als ik dan na hem toe kom en hij wil aaien dan springt hij van de kast, maar zodra ik mijn rug draai begint hij weer opnieuw met miauwen en naar het plafond te kijken.
Ook gaat hij wel eens voor me zitten en hard miauwen, maar zodra ik hem aandacht geef loopt hij weg. Soms loop ik hem achter na, omdat ik denk dat hij wil spelen. Maar hij blijft gewoon droog weglopen... Eten en drinken heeft hij meestal genoeg dus daar licht het niet aan, en ook zijn kattenbak is altijd schoon.
Zijn miauw geluidje is ook een beetje raar. Het klinkt als of er baby aan het brabbelen is. En hij kan ook echt hard miauwen! Als ik in de keuken sta en ik hoor hem dat geluid maken ren ik soms de kamer in, omdat ik denk dat hij misschien ergens last van heeft of dat hij zich heeft pijn gedaan ofz.... En zodra ik dan de kamer in kom zit hij me gewoon maar wat aan te kijken zo van, is er wat?..
Ik krijg eg geen hoogte van dat dier, hij is heel lief en schattig maar ik snap hem echt niet!!!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.