Poes Piet is een jaar of tien. Van tijd tot tijd kotst ze gedurende een paar dagen het hele huis onder. Ik voer haar dan héle kleine beetjes per keer?
en soms helpt dat, maar soms ook niet. Nadat ik haar ander voer geef gaat het iets beter, tot het een paar weken later gewoon weer begint. Waarna ik weer van voer wissel….
Ik gebruik om beurten een tijdje Whiskas zakjes voor senioren en halve blikjes voor senioren. Gewone voeding verdraagt ze helemaal niet, noch verse vis of vlees. Dat resulteert allemaal in uitgebreide kots acties.
Elke dag ander voer werkt ook niet, dan begint het circus direct en zonder ophouden.
Weet iemand misschien een oplossing of een mogelijke oorzaak? Er is geen vloerbedekking veranderd, geen ander schoonmaakmiddel, geen ander huisdier in huis, geen stress, geen sirene´s buiten (met ´t vuurwerk was er niks aan de hand) of zoiets dergelijks. Alles is al jaren hetzelfde. Net als dat gekots.
Zowel voor poes Piet als voor mij is het een ramp.
Toegevoegd na 12 minuten:
Dank voor de suggesties ! Maar natuurlijk heb ik Piet al laten nakijken door de dierenarts. Het is geen ´nierkatje´ en ze lijkt ook nergens allergisch voor. De dierenarts zegt: Ze is een beetje oud aan het worden.
Door het spugen vermagert ze overigens niet hoor, want binnen een seconde wil ze weer eten. Gráág zelfs. ´t Lijkt haar totaal niet te bezwaren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.