Wat doe ik met iemand die kiest voor inslapen van kat ipv een simpele medische behandeling?
Een kennis van mij heeft een kat, de kat is 10 jaar oud en ruikt uit zijn mond. Het beestje heeft nog nooit een gebits behandeling gehad dus ik vermoed dat het daardoor komt, al moet je natuurlijk ook altijd de nierwaardes controleren in zo'n geval. Nu wil ze niet met haar kat naar de dierenarts, ze zegt dat ze geen 100 euro gaat uitgeven aan een kat en ze hem dan laat inslapen. Ook als het beestje met een simpele gebitsanering nog 5+ jaar meekan. De kat afstaan (ik kan dit namelijk gevoelsmatig niet laten gebeuren) wil ze ook niet. Ziet ze als een afgang volgens iemand die ik sprak die haar nog beter kent dan ik.
Voor de duidelijkheid, ze hebben geld, dat staat niet ter discussie, ze winkelt vaak, koopt wat ze wil en richt haar huis ook regelmatig opnieuw in.
Hoe ga ik hier mee om? Praten heeft geen zin, tis een egocentrisch mens en behalve haar letterlijk lijfelijk aanvliegen weet ik niet wat ik moet. Ik weet wel dat ik niet voor mezelf insta als ze dit werkelijk doet.
Ik kan niet begrijpen dat je een huisdier kennelijk alleen als decoratie of ziet.
Kan me trouwens je frustratie helemaal voorstellen. schandalig zulke types.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.