Poeze-pootje gekneusd of misschien gebroken? (zie uitleg)
Ik moet tijdelijk op een kat passen van andere mensen.
Hij is een paar dagen zoek geweest (is een buitenkat)
Nu is hij vanochtend weer terug gekomen en loopt mank...zijn linker voorpootje "trekt" hij steeds omhoog.
Hij gaat er maar heel af en toe heel even voorzichtig op staan..ik ga morgen met hem naar de dierenarts hoor, maar heeft iemand een idee of dat pootje gebroken zou kunnen zijn? (het bloedt overigens niet..)
Toegevoegd na 16 uur:
Volgens de dierenarts is hij waarschijnlijk gebeten door een andere kat..hij heeft twee prikjes gekregen, een pijnstiller en antibioticum..en voor 7 dagen pilletjes..(nou nog proberen om die dingen in dat bekje te krijgen)
Maar het kan ook nog door het voer "gestampt" worden..
Wat ben ik blij dat het niet gebroken was...pfffff...wat een zorgen om zo'n beestje..ik zou niet geweten hebben hoe ik dat die mensen had moeten vertellen...
een ongeluk zit in een klein hoekje hoor, kan ook gebeuren als de baasjes weer thuis zijn.
succes met het pillen!
Sommige pillen smaken vreemd en daar eten ze dan keurig omheen, wat hier dan goed werkt is de pil in een klein stukje leverworst duwen, beetje worst eroverheen kneden, dat gaat meestal hap-slik-weg, en de pil is binnen.
Ik hoop dat het zo lukt!
Ik heb maar gewoon volgehouden en niks anders erbij gedaan...na een half uurtje besloot hij toch maar in al zijn poezen-wijsheid om de boel op te eten..toen mocht hij als beloning uiteraard de rest ook hebben...
Nu zit hij me ernstig beledigd aan te kijken van grote afstand...nou ja..we komen er wel uit : )
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.