Wat is er mis met mijn sluierstaart vis?
Hij ligt het grootste deel van de dag op zijn buik op de bodem, dit nou al een aantal maanden.
Alleen als het voedertijd is, is hij er als de kippen bij. Dan zwemt hij razendsnel op het voer af, links, rechts, onder, boven, haphaphap, zoals een gezonde sluierstaart zich de hele dag hoort te gedragen.
Wat feitjes:
Hij is een jaar of 4.
Z'n rugvin staat over het algemeen overeind, z'n schubben zien er goed uit, z'n reactie snelheid is prima als het er op aan komt.
Hij heeft een telescoopoog als maatje die hem zo nu en dan een tijdje gezelschap houdt bij het op de bodem liggen.
Er zwemmen 8 Platy's in de bak.
De Platy's en de telescoopoog hebben verder nergens last van en gedragen zich normaal.
Ik ververs elke 2 weken plusminus de helft van het water en voeg waterverbeteraar toe. De filterwatten en overige inhoud van het filter spoel ik elke 2 maanden uit in een emmer met water van het aquarium (vanwege de goede bacteriën).
Er groeit veel baardalg.
Ik voer om de dag een hoeveelheid die over het algemeen binnen 5 a 10 minuten weg is.
Het licht brandt van 9.30 uur 's ochtends tot 17.00 en dan weer van 18.00 tot 21.30.
Is de sluierstaart ziek? Moe? Lui? Verveelt hij zich?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.