Wanneer moet je je hond niet meer laten buiten slapen?
Wanneer is het best dat je je hond binnenhaalt in de winter?
Ze heeft een hok die van de wind afgeschermd is en een dik kussen om op te slapen.
Waarom ik deze vraag stel: mijn Jack Russel (vrouwtje, gekruisd met Yorkshire) verliest heel veel haar zowel 's winters als 's zomers.
In de winter dikt het wel wat aan maar ze blijft constant haar verliezen. Mijn zus heeft een rasechte Jack Russel en zij verliest bijna geen haar.
Oftewel een andere oplossing voor het haar verlies want het is soms écht wel erg en in de winter constant binnen houden is bijna geen mogelijkheid want ze verliest héél veel haar.
Okay dan hoor ik de lastige onder jullie wel zeggen als je geen de miserie van een hond niet wil waarom heb je dan een hond... maar ik zou het graag positief willen houden en mss kan jij wel een mogelijke oplossing aanbieden.
Druppeltjes met extra vitamines tegen haar verlies voor in haar water heb ik al gebruikt maar dat maakt weinig verschil uit. Hondenbrokken op basis van zalm heb ik ook al gebruikt maar dat maakt ook niet veel uit.
Misschien komt het wel omdat ik ze in de winter binnen laat slapen in de warmte???
Toegevoegd na 1 minuut:
Vanaf welke temperatuur moet je dus je hond zeker binnenhalen?? 5 graden, 0 graden???
Zorg alsjeblieft dat het bij jou niet zo ver komt.
en mag ze af en toe wel naar binnen, maar dan in een kennel?
wat heb je dan voor aardigheid aan je hond vraag ik me af.
is het voor de hond dan niet beter haar te herplaatsen bij iemand waar ze wel welkom is binnen?
niet aanvallend bedoeld hoor, maar mijn idee is dat een hond deel uitmaakt van het gezin.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.