Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de coniferen beter afzetten, zodat mijn kat er niet doorheen springt?

Ik heb mijn tuin zodanig af laten zetten, zodat mijn kat in de tuin blijft en niet bij de buren in de tuin kan komen. Hij kan niet meer over de schuttingen heen.
Echter: nu heeft hij een paar zwakke plekken in de coniferen ontdekt, en daar springt hij doorheen. De onderkant is beveiligd met een gaas afzetting van ca. 1 meter hoog, maar daar springt hij nu dus overheen door dat gat in de coniferen.
Wie heeft tips, want de buren beginnen te mopperen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Al jaren wil en zal ik het gevecht met mijn katten èn die van een ander winnen door met schrikdraad en andere afrasteringen te werken. Wisselende resultaten tot nog toe. Wat Eddijst vergeet dat schrikdraad alleen werkt als de kat zelf tegelijk aarde aanraakt (bv via aarddraad). -Kijk maar naar vogels op een hoogspanningskabel- Iets wat hoger in een conifeer moeilijk gerealiseerd kan worden. Met veel geduld kan er gaas of een net tussen de coniferen "gevlochten" worden, maar dan vooral niet vergeten om elk gaatje te dichten en zeer regelmatig te controleren op opengegroeide doorgangetjes. Een "reigerschrik" (spuit water bij nadering van dier) kan kleine sectoren beveiligen, maar alleen in de vorstvrije periode. Omdat elke kat weer anders op dit soort omheiningen reageert is het onmogelijk om een algemeen antwoord te geven. Een net spannen (vooral gèèn aardbeiennet maar een veel sterker bestellen) werkt waarschijnlijk nog het best. Gebruik maaswijdte 4x4 cm of kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, +!

Andere antwoorden (2)

Katten gaan ook over 2 m. hoog gaas heen, het is dus vrijwel onmogelijk dit tegen te gaan, het enigste wat helpt, is een schrikdraadje plaatsen, die zijn voor dit doel speciaal gemaakt, slechts een of twee keer aanraken en ze gaan er nooit meer over.
Voor sommige mensen lijkt dit zielig, maar kijk eens naar een dierentuin, daar worden vrijwel alle dieren binnen gehouden door middel van schrikdraad en daar hoor je toch ook niemand over.
Als de buren de kat vergiftigen, dat is pas zielig!
Dan toch maar schrikdraad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoge tuinnetten spannen? Deze zijn meestal groen, dus valt niet zo op. Omdat het netten zijn, zijn ze te instabiel voor de kat om in omhoog te klauteren. Voordeel is dat de coniferen erdoorheen kunnen groeien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: